Vývoj koncepčních skic a vzpomínka na vilu v Černošicích Markéty Cajthamlové (poslední obr.):
Vycházel jsem z podélného řazení místností v Kytlicově vile. Již před časem jsme nad půdorysem vily v Černošicích řešili, že tento princip se může v mém projektu objevit jinak než pouze otrocky - že by to mohlo být podélné střídání plné a prázdné hmoty. Pracoval jsem též se změnou poměrů.Hmoty a jejich přeměna v reálný prostor
Napadlo mě, že bych jednu "podélnou hmotu" využíl jako logické seskupení všech obslužných prostor - zádvěří a toalet. Pokud by její část sloužila jako zádveří, musí se přimknout ke krytému vstupu. Rozloučil jsem se s myšlenkou terasy nad vstupem. Spojil jsem ji s horní stranou mé podélné hmoty a vytvořil vnitřní galerii.
Plány
Udělal jsem si plány a vizualizaci vnitřního prostoru v počítači, neboť jsem zjistil, že si částečně nadsazuji některé rozměry.Přízemí se dělí na vstup - část se sloupem, zádveří ve stejné hmotě jako 3 malé místnosti (předsíňka a dvě WC) a hlavní prostor dělený příčkami- zvětšená plocha pro vystavování. Schody se stoupá na galerii. Ideální využití galerie by byl archiv všech plánů a katalogů k babě se stolem či dvěma sloužícím jako malá studovna.
přízemí
patro
Pohled na fasády
Zvažuji jak moc dvě úrovně propisovat do vnějšku a tím zároveň oddělit galerii od hlavního prostoru. Nejpraktičtější by možná byl tvar blížící se "fádní" kostce.
Snažil jsem se celý prostor připravit jako přehledný pro návštěvníka (aby pavilon fungoval-malé rozměry) a přitom poměrně hodně dělený (atmosféra Kytlicovy vily).
Žádné komentáře:
Okomentovat